Food Review | Texadilla dari Texas Chicken Sedap!


Hola! Dah lama rasanya tak menulis kat blog. I have officially passed my fourth year of dental school! Alhamdulillah. Walaupun belum dapat result lagi, tapi risau jugak kalau overall performance dapat gred C. Doa-doakan saya dapat sekurang-kurangnya gred B ya, terima kasih. 

Anyway, let's talk about Texadilla by Texas Chicken. Saya pelik kenapa tak ramai yang cakap pasal menu baru dari Texas Chicken ni. Takdelah baru sangat, tapi kira baru jugaklah. Bila saya post kat IG story, ada a few kawan-kawan yang tanya saya beli kat mana. Nasib baiklah ada satu pagi tu saya terbangun pukul 4:30 pagi, lepastu tak boleh tidur balik. Jadi, saya pun pergi tengok Syedot review pasal menu ni. Dahlah masa tu tengah tidur sorang-sorang kat kolej yang dah kosong sebab cuti sem. Sebab tu tak boleh tidur.

Disebabkan rasa lapar, saya pun decide untuk order Texadilla kat Shopee Food. Kalau ala carte, harga dia RM21.50. Kalau beli set, RM26.50. Dalam satu set, dapat air dan fries. First time saya makan fries dari Texas Chicken, tak sangka sedap gila. Sangat gebu dan masin macam saya suka. 

Texadilla ni macam foldover. Dalam dia ada dua ketul ayam dada yang dah dipotong nipis macam patty lepastu digorengkan dengan rasa spicy. Ditambah pulak dengan sos berwarna kuning tu (saya tak pasti tu sos apa). Sos tu sedap sangat-sangat. Menambahkan rasa berempah tu. 

Selain daripada patty ayam, saya tak pasti apa nama empat ketul ball tu (tu dikira ball ke? Bola rugby lah kot sebab bentuk lonjong). Dalam dia ada macam sos warna kuning tu jugak. Sedap gila bila makan waktu panas. Nasib baik kat kolej saya ada microwave. Bila gigit dan tengok sos tu cair, peh memang puas. 

Tak lupa jugak saiz Texadilla ni yang sangat besar. Saya tak habis sekali makan sebab dah kenyang habiskan fries, jadi saya simpan lagi separuh untuk dinner. Memang puas gila beli dan tak menyesal. Walaupun besar, tak rasa muak langsung. Saya tak habis pun bukan sebab muak, tapi sebab saya kena jaga makan dan nak jimat duit sebab tak nak beli dinner haha. 

Walaupun saya mengaku harga dia agak mahal untuk student macam saya, tapi bila tengok saiz dia, memang padanlah dengan harga. Kalau ikutkan, Texadilla ni memang bukan dalam bajet saya. Tapi sebab dah teringin nak makan bila tengok video Syedot, maka saya pun nekad untuk beli. Lantaklah pasal harga tu haha. 

Tapi kalau beli set dari Shopee food, agak berbaloi sebab dapat RM4.00 off dan RM2.00 off delivery fee. Kesimpulannya, saya tak menyesal belanja RM25.50 untuk makanan sesedap ni. Kalau ada rezeki, saya akan repeat order. So, kalau korang nak rasa, jangan tunggu-tunggu sebab takut nanti taken down daripada menu Texas Chicken pulak! 

0 Comments